Održan drugi studijski posjet Splitu u okviru Erasmus+ projekta SMEQA na temu IQA

Održan drugi studijski posjet Splitu u okviru Erasmus+ projekta SMEQA na temu IQA

Od 14. do 16. travnja 2025. godine, predstavnici Prirodoslovno-matematičkog fakulteta i Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu organizirali su trodnevnu radionicu na temu unutarnjeg osiguranja kvalitete u okviru Erasmus+ projekta SMEQA – Strengthening Capacities and Mechanisms for Enhancement of Quality Assurance System in Higher Education in Bosnia and Herzegovina.

Studijski posjet održan je u prostorima Sveučilišne knjižnice i okupio je stručnjake iz visokog obrazovanja, predstavnike nadležnih ministarstava te agencija za osiguravanje kvalitete.

Središnja tema trodnevnog programa bila je razvoj i implementacija višedimenzionalnog modela unutarnjeg osiguranja kvalitete (IQA), koji objedinjuje standarde izvrsnosti u područjima upravljanja, znanstveno-istraživačke djelatnosti, suradnje s gospodarstvom, studiranja, društvene odgovornosti i javne komunikacije. Model je predstavljen kao dinamičan sustav koji podupire strateški razvoj visokoškolskih institucija, s posebnim naglaskom na znanost kao temelj kvalitete ustanove, kao i na podršku mladim istraživačima, doktorandima i znanstvenoj mobilnosti.

Prvi dan bio je posvećen teorijskoj razradi modela i predstavljanju klasa standarda kvalitete, a predavanja su održali:

  • prof. dr. sc. Mile Dželalija – uvod u višedimenzionalni IQA model
  • izv. prof. dr. sc. Perica Bošković – klasa standarda za upravljanje IQA sustavom
  • doc. dr. sc. Gordan Radobolja – klasa standarda za izvrsnost u studiranju
  • doc. dr. sc. Mija Marinković – poticanje projektne orijentacije i znanstvene samostalnosti mladih istraživača
  • Ivana Popović, doktorandica – perspektiva doktoranada u kontekstu standarda IQA
  • prof. dr. sc. Jadranka Garmaz i Doris Žuro, mag. soc. – socijalna dimenzija u visokom obrazovanju

Drugog dana održane su interaktivne radionice usmjerene na analizu i prilagodbu upitnika za implementaciju IQA modela u partnerskim visokoškolskim institucijama. Korištenjem metoda samoprocjene, refleksije i učenja kroz razmjenu iskustva, sudionici su identificirali ključne prednosti, izazove te razvojne prioritete svojih unutarnjih sustava kvalitete.

Treći dan bio je posvećen koordinaciji projektnih aktivnosti: održani su sastanci Konzorcijskog odbora i Odbora za kvalitetu, evaluirani su dosadašnji rezultati te prezentiran plan nadolazećih projektnih aktivnosti.

Ovaj studijski posjet dodatno je osnažio međuinstitucijsku i međunarodnu suradnju te potvrdio potrebu za uključivim i razvojno orijentiranim pristupom osiguravanju kvalitete u visokom obrazovanju, u kojem su aktivno uključeni svi relevantni dionici.